Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/110266
Title: Implementation of the CEFR in the rubrics of two main English Certificates: Cambridge FCE and Trinity ISE-II
Other Titles: Implementación del MCER en las rúbricas de dos principales certificados de inglés: Cambridge FCE y Trinity ISE-II
Authors: Fraga Viñas, Lucía
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: Inglés como lengua extranjera
MCER
Evaluación
Rúbricas
Exámenes Oficiales de Inglés, et al
Issue Date: 2021
Journal: El Guiniguada 
Abstract: The Common European Framework of Reference (CEFR) was developed by the European Council with the intention of providing a comprehensive basis for the creation language syllabi and curriculum guidelines, together with the design of teaching materials, language certificates and instruments of assessment. The CEFR has been implemented in Spain through different education laws and has prompted the introduction of the communicative approach and the use of new instruments of assessment such as rubrics. Nonetheless, almost twenty years after the CEFR was passed, not many researches have been conducted on how the Framework has been implemented. It is from this line where the current research stems as it intends to check how the CEFR has been adapted in the rubrics used for the assessment of the writing skill in two main English Certificates: the Cambridge Assessment English FCE and the Trinity College ISE-II.
El Marco Común Europeo de Referencia (MCER) se desarrolló con el objetivo de promover una base común para la creación de currículos educativos y servir como guía en la elaboración de materiales didácticos, exámenes de certificación e instrumentos de evaluación. El MCER se ha implantado en España a través de diferentes leyes educativas y ha propiciado la introducción del enfoque comunicativo o nuevos instrumentos de evaluación como rúbricas. Sin embargo, casi veinte años después de la aprobación del marco, pocos son los estudios que han revisado de qué manera se ha adaptado el marco. Es aquí donde la presente investigación se sitúa, con el objetivo de comprobar cómo se ha implementado el MCER en las rúbricas para examinar la destreza escrita de dos de los principales certificados de inglés: el Cambridge Assessment English FCE y el Trinity College ISE-II.
URI: http://hdl.handle.net/10553/110266
ISSN: 2386-3374
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 30, p. 193-206
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (1,22 MB)
Show full item record

Page view(s)

109
checked on Jan 24, 2024

Download(s)

77
checked on Jan 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.