Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/106042
Title: | Tourism business workers: motivations and expectations of future employees | Authors: | Dorta Afonso, Daniel Cantero-García, María |
UNESCO Clasification: | 5311 Organización y dirección de empresas 531290 Economía sectorial: turismo |
Keywords: | Empresas turísticas Empleados de turismo Motivaciones estudiantes de turismo Expectativas laborales turismo Motivaciones profesionales, et al |
Issue Date: | 2020 | Journal: | Pasos: revista de turismo y patrimonio cultural | Abstract: | This research had three objectives: to know professional expectations of first‑year students on
the Bachelor’s degree in tourism, their main reasons for choosing the studies and what kind of jon they were
interested in. Data was collected in a class assignment on the course of organizational behavior. Results
suggest that students show few differences in either expectations or motivations. The vast majority of
students consider hotel and travel agencies as their main outlet jobs after their studies. In addition, most
of them chose their studies to speak foreign languages, travel and meet other people and cultures. When
looking for a job, their motivations mainly include self‑fulfilment, but also money and recognition. The
implications of the study for tourism firms are discussed and future lines of research are highlighted. Esta investigación tiene tres objetivos: conocer las expectativas profesionales de los estudiantes del primer curso del grado en turismo, sus principales motivaciones para elegir los estudios y sus motivaciones para encontrar un trabajo. Los datos fueron recabados a través de una actividad en una clase de comportamiento organizacional. La mayoría de los estudiantes consideraron los hoteles y las agencias de viajes como trabajos principales después de sus estudios. Además, la mayoría eligieron sus estudios para hablar idiomas extranjeros, viajar y conocer otras personas y culturas. Cuando buscan un trabajo, sus principales motivaciones son la autorrealización, pero también el dinero y el reconocimiento. Se argumentan implicaciones para las empresas turísticas y se resaltan futuras líneas de investigación. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/106042 | ISSN: | 1695-7121 | DOI: | 10.25145/j.pasos.2020.18.006 | Source: | Pasos: revista de turismo y patrimonio cultural [ISSN 1695-7121], v. 16 (1), p. 101-111, (2020) |
Appears in Collections: | Artículos |
WEB OF SCIENCETM
Citations
1
checked on Nov 17, 2024
Page view(s)
141
checked on Aug 31, 2024
Download(s)
71
checked on Aug 31, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.