Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/119709
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorAguiar Quintana, Teresaen_US
dc.contributor.authorAraujo Cabrera, Yasminaen_US
dc.date.accessioned2022-12-15T10:08:08Z-
dc.date.available2022-12-15T10:08:08Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.isbn978-84-9042-158-1en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/119709-
dc.description.abstractThis study examines the effects of transformational, transactional, and non-transactional leadership on hotel employees’ outcomes including extra effort, perceived efficiency, and satisfaction with managers. Employees from eleven 4-star hotels in Spain provided the collected data. A series of statistical analyses (1) identify the elements of three leadership styles using a multi-factor leadership questionnaire (MLQ-5X), and (2) examine the effect of leadership styles on employees’ outcomes. The results of this study indicate that “idealized attributes” of transformational leadership and “contingent reward” from transactional leadership are the most important factors that positively affect all three outcomes (i.e., extra effort, perceived efficiency and satisfaction). Other than these two elements, the significant factors indicating positive or negative relationships vary depending on the types of individual outcomes. The discussion sections indicate theoretical and practical implications of the findings.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones y Difusión Científica de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)en_US
dc.sourceII Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2014). Congreso Internacional de sostenibilidad, competitividad e innovación en destinos insulares / coordinadores Juan Manuel Benítez del Rosario, Antonio González Molina y Claudia Breede Eyzaguirre. Competitividad - Destinos turísticos - Empresa turística, p. 757-785en_US
dc.subjectMateriasen_US
dc.subject.otherTransformational Leadershipen_US
dc.subject.otherTransactional Leadershipen_US
dc.subject.otherEmployee Extra-efforten_US
dc.subject.otherEmployee Satisfaction with the leaderen_US
dc.subject.otherLeader Effectivenessen_US
dc.titleAssessing the effects of leadership styles on employees’ outcomes in international hotelsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/lectureen_US
dc.typeLectureen_US
dc.relation.conferenceII Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2014)en_US
dc.description.lastpage785en_US
dc.description.firstpage757en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Ponenciaen_US
dc.description.numberofpages29en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR Organización y dirección de empresas (Management)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-5037-0873-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.fullNameAguiar Quintana, Juana Teresa-
crisitem.author.fullNameAraujo Cabrera, Yazmina Gloria-
crisitem.event.eventsstartdate11-12-2014-
crisitem.event.eventsenddate12-12-2014-
Colección:Ponencias
Adobe PDF (361,96 kB)
Vista resumida

Visitas

24
actualizado el 16-sep-2023

Descargas

18
actualizado el 16-sep-2023

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.