Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/110338
Title: | Don Quijote navega de nuevo. Itinerario didáctico para el aula | Authors: | Nuez García, Cristóbal L. Suárez Robaina, Juana Rosa |
UNESCO Clasification: | Investigación | Keywords: | Recurso educativo en abierto Don Quijote |
Issue Date: | 2020 | Citation: | The conversation (Red de medios de comunicación) | Abstract: | Recurso educativo en abierto (Página WEB) que pone su foco en el aprovechamiento didáctico de pasajes y elementos asociados al relato cervantino sin desatender lo transversal e interdisciplinar. Ofrece un itinerario de navegación tan libre y aventurero como lo fue el espíritu de Don Quijote. Permite que el estudiante personalice su proceso de aprendizaje eligiendo qué dinámicas hacer y en qué orden, en cuáles modificar su dificultad o cómo ir más allá de la propia página (cocinando una receta quijotesca, viendo una película…). Open educational resource (WEB page) that focuses on the didactic use of passages and elements associated with the Cervantes story without neglecting the transversal and interdisciplinary. It offers a navigation itinerary as free and adventurous as was the spirit of D. Quixote. It allows the student to personalize their learning process by choosing which dynamics to do and in what order, in which ones to modify their difficulty or how to go beyond the page itself (cooking a quixotic recipe, watching a movie ...). |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/110338 | Source: | REA (Recurso educativo en abierto) | URL: | https://bit.ly/navegandodonquijote |
Appears in Collections: | Recurso interactivo |
Page view(s)
210
checked on Nov 1, 2024
Download(s)
153
checked on Nov 1, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.