Browsing by Department Nuevas tendencias en gestión de la empresa

Jump to a point in the index:
Showing results 1 to 20 of 98  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
1993Identificación de los grupos estratégicos en función de las variables del "Retailing-Mix": aplicación al sector del comercio textilRodríguez Díaz, Manuel 
1995La medición de la calidad percibida en las empresas de servicios: su aplicación a las instituciones financierasPadrón Robaina, Víctor 
1996La medición de la calidad: un instrumento para la gestión de las empresas de serviciosPadrón Robaina, Víctor 
2001Tendencias actuales en la fabricación: Una especial referencia a la administración de los negocios (1ª parte)Bolívar Cruz, Alicia María ; Espino Rodríguez, Tomás Francisco 
2002La dirección ética de los Recursos Humanos en un contexto internacionalDéniz Déniz, María de la Cruz ; Ting Ding, Jyh-Ming 
2002Tendencias actuales en la fabricación (II parte)Bolívar Cruz, Alicia María ; Espino Rodríguez, Tomás Francisco 
2002Plan de modernización y desarrollo de la actividad comercial en Santa LucíaRodríguez Díaz, Manuel ; Bolívar Cruz, Alicia María ; Navarro de Tuero, Francisco Javier 
2002Un análisis de la estrategia de operaciones en el sector de la alimentación y bebidasBolívar Cruz, Alicia María ; Espino Rodríguez, Tomás Francisco 
2003La productividad: hacia una mejora de la competitividadBolívar Cruz, Alicia María ; Espino Rodríguez, Tomás Francisco 
2004Outsourcing and its impact on operational objectives and performance: A study of hotels in the Canary IslandsEspino-Rodŕguez, Tomás F. ; Padrón-Robaina, Victor 
2004The tendency to outsource hotel operations: Strategic reasons and relationship to activity performance and sizeEspino-Rodríguez, Tomás Fco 
2005The management perception of the strategic outsourcing of services: An empirical examination in the hotel sectorEspino-Rodríguez, Tomás F. ; Robaina, Víctor Padrón 
2005The relationship between leisure outsourcing and specificity: performance and management perception in hotels in the Canary IslandsEspino Rodríguez, Tomás Francisco ; Gil Padilla, Antonia María 
2005Quality management in virtual education: Management indicators for continuous improvementMelián, Lucía; Padrón, Victor; Espino, Tomás F. 
2005A resource-based view of outsourcing and its implications for organizational performance in the hotel sectorEspino-Rodríguez, Tomás F. ; Padrón-Robaina, Víctor 
2006The perceived influence of centralising operations in chain hotelsEspino-Rodríguez, Tomás F. ; Taylor, J. Stephen
2006A review of outsourcing from the resource-based view of the firmEspino-Rodriguez, Tomás F. ; Padrón-Robaina, Victor 
2006Quality in electronic commerce B2C: Perceptions, expectations and importanceAlzola, Lucía Melián; Robaina, Víctor Padrón 
2006Tangibility as a quality factor in electronic commerce b2cMelián-Alzola, Lucía ; Padrón-Robaina, Víctor 
2006Redesigning the supply chain: Reengineering, outsourcing, and relational capabilitiesRodríguez-Díaz, Manuel ; Espino-Rodríguez, Tomás F.