Browsing by Author

Jump to a point in the index:
Showing results 1 to 20 of 38  next >
TitleAuthor(s)???itemlist.dc.contributor.advisor??????itemlist.dc.contributor.editor??????itemlist.dc.contributor.titulacion???Issue Date???itemlist.dc.identifier.doi??????itemlist.dc.source??????itemlist.dc.description.sjr??????itemlist.dc.description.sjrq??????itemlist.dc.description.jcr??????itemlist.dc.description.jcrq???TypePreview
"Perspectivising" the state of afairsRodríguez-Juárez, Carolina 2000Philologica canariensia [ISSN 1136-3169], n. 6-7, p. 145-158Artículo0234349_00006_0008.pdf.jpg
Explicación funcional de la alternancia activa-pasivaRodríguez Juárez, Carolina Fátima 2001Estudios de filología moderna y traducción en los inicios del nuevo milenio: Actas del I Encuentro de Estudios de Filología Moderna y Traducción, Departamento de Filología Moderna de la ULPGC, 29 y 30 de noviembre y 1 de diciembre de 2001, p. 523-534Actas de congresos
Priority hierarchies in subject assignment in English: case of conflationRodríguez Juárez, Carolina 2005Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI [ISSN 0214-4808] (18), p. 247-259ArtículoRAEI_18_12.pdf.jpg
Las TIC como apoyo a la enseñanza presencial en humanidades: situación actual en filología inglesaRodríguez Juárez, Carolina 2006Docencia universitaria a través de entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje / coord. por José Juan Castro Sánchez, p. 121-132Capítulo de libro
A multi-dimensional description of subject assignment in English: a corpus-based studyRodríguez Juárez, Carolina Fátima 2006Studia Anglica Posnaniensia [ISSN 2082-5102], n. 42, p. 355-391ArtículoA_multi-dimensional_description.pdf.jpg
Explicación jerárquica de la manifestación del géneroRodríguez-Juárez, Carolina 2006Philologica Canariensia. Las Palmas de Gran Canaria: Facultad de Filología de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1994-.-- ISSN 1136-3169.-- n. 12-13 (2006-2007), p. 401Artículo0234349_00012_0020.pdf.jpg
A new parameter for the description of subject assignment: the term hierarchy "Rodríguez Juárez, Carolina 2006Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos [ISSN 0210-6124], v. 28 (1), p. 71-88Artículo2006RodriguezJuarez.pdf.jpg
L1 in the EFL classroom: More a help than a hindrance?Rodríguez Juárez, Carolina Fátima ; Oxbrow, Gina 2008Porta Linguarum[ISSN 1697-7467], p. 93-109Artículo
Encouraging participation in online discussion forums with university EFL learnersRodríguez Juárez, Carolina Fátima ; Oxbrow , Gina Louise 2010Estudios de Linguistica Inglesa Aplicada (ELIA) [ISSN 1576-5059], n. 10, p. 137-166ArtículoEncouraging_participation_online_discussion.pdf.jpg
Language Learning Motivation and Learner Autonomy: Bridging the GapOxbrow, Gina ; Rodríguez Juárez, Carolina 2010Revista Canaria de Estudios Ingleses [ISSN 0211-5913] (61), p. 57-72ArtículoRCEI_61_( 2010)_04.pdf.jpg
Interactive tasks in an e-learning environment: methodological and motivational issuesOxbrow, Gina ; Rodríguez Juárez, Carolina Fátima 2011Multiple voices in academic and professional discourse: Current issues in specialised language research, teaching and new technologies / Sergio Maruenda-Bataller (ed. lit.), Begoña Clavel-Arroitia (ed. lit.), p. 599-608Capítulo de libro
La motivación en la adquisición de segundas lenguas: el papel de la formación en estrategias de aprendizajeRodríguez Juárez, Carolina ; Oxbrow, Gina 2012La luz no interrumpida: homenaje a Eugenio Padorno / coord. por José Manuel Marrero Henríquez, José Ismael Gutiérrez Gutiérrez, José Yeray Rodríguez Quintana, Antonio Becerra Bolaños, p. 489-502Capítulo de libro
Lexical-Constructional subsumption processes in the lexical constructional Model: The case of join and attachRodríguez Juárez, Carolina Fátima 2014Miscelanea[ISSN 1137-6368],v. 49, p. 137-1560,103Q1Artículo
Incorporating the theory of multiple intelligences in the English classroom: a potential toolPlana Afonso, Omar AlexandreRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2014Trabajo final de grado299645.pdf.jpg
Approaches to second language teaching : Have we finally learned to teach?Díaz Bolaños, Daniel RobertoRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2014Trabajo final de grado299647.pdf.jpg
Multiple intelligencesPlana Afonso, Omar AlexandreRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2014Trabajo final de grado
Learning English through video gamesMartel Galván, Francisco AridaneRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2015Trabajo final de grado299844.pdf.jpg
Teaching visually impaired students : how can teachers deal with it?García Gascón, LaraRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2015Trabajo final de grado299685.pdf.jpg
English language learners' motivation : what is the role of the teacher?González Martín, BeatrizRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2015Trabajo final de grado299678.pdf.jpg
Building a bridge between L1 and L2 when teaching grammarRodríguez Dorta, AlbaRodríguez Juárez, Carolina Fátima Grado en Lenguas Modernas2016Trabajo final de grado299989.pdf.jpg