Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/77848
Title: Exploring the L2 Motivational Self System through Lexical Availability and Overseas Experience amongst English-Major Students in Gran Canaria
Other Titles: Explorando el sistema motivacional del yo L2 a través de la disponibilidad léxica y la estancia en un país de habla inglesa de los estudiantes de lenguas modernas de Gran Canaria
Authors: Sandu, Bianca Manuela 
Oxbrow, Gina Louise 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
5701 Lingüística aplicada
Keywords: English L2
Lexical availability
L2 Motivational Self System
Overseas experience
Inglés L2, et al
Issue Date: 2020
Journal: RAEL. Revista electrónica de lingüística aplicada 
Abstract: This article provides an analysis of the motivational nature of seventy-nine English-major students in the second year of their degree in Modern Languages at the University of Las Palmas de Gran Canaria using Dörnyei’s L2 Motivational Self System, in combination with an exploration of the variables of lexical availability and overseas experience in the target language context. Preliminary findings indicate the following: 1) L2 learning experience emerged as the most significant predictor of subjective intended effort in a model which showed that the relationship between the motivational variables considered was statistically significant; 2) the stronger a student’s Ideal L2 Self, the wider their lexical availability, although analysis of the Ought-to Self showed its marginal relevance; 3) students who have been to an English-speaking country showed a stronger Ideal L2 Self and a richer lexical repertoire.
Este artículo da a conocer el análisis de la motivación de setenta y nueve estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera en su segundo año del grado en Lenguas Modernas en la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria a través del Sistema Motivacional del Yo L2 de Dörnyei, la disponibilidad léxica y la variable de estancia en un país de habla inglesa Los resultados preliminares indican lo siguiente: 1) La experiencia de aprendizaje de L2 fue el predictor más significativo del esfuerzo en un modelo en el que la relación entre las variables de motivación consideradas fue estadísticamente significativo; 2) cuánto más fuerte el Yo Ideal, más amplia la disponibilidad léxica, aunque el análisis de Yo Deóntico mostró la relevancia marginal de este factor; 3) los estudiantes que han ido a un país de habla inglesa tienen un Yo Ideal más fuerte y un repertorio léxico más amplio.
URI: http://hdl.handle.net/10553/77848
ISSN: 1885-9089
DOI: 10.1017/S0261444820000154
Source: RAEL. Revista electrónica de lingüística aplicada [ISSN 1885-9089], v. 19 (2), p. 108-125, (Enero 2020)
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (994,07 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

3
checked on Nov 17, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

278
checked on Jun 15, 2024

Download(s)

259
checked on Jun 15, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.