Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/75623
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJimenez, Juan E.en_US
dc.contributor.authorHernandez, Sergioen_US
dc.contributor.authorGarcia, Eduardoen_US
dc.contributor.authorDíaz Megolla, Aliciaen_US
dc.contributor.authorRodriguez, Cristinaen_US
dc.contributor.authorMartin, Raquelen_US
dc.date.accessioned2020-11-17T14:51:48Z-
dc.date.available2020-11-17T14:51:48Z-
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.issn1888-8992en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/75623-
dc.description.abstractThe main purpose of this study has been to analyze the attention development in children of elementary grades and to obtain standardization of the test d2. A sample of 1.032 was selected 1st to 6th grade belonging to schools in the Canary Islands with an age range between 6 years and 3 months old to 12 years and 4 months old. We analyzed changes observed over the years in all variables measured by Test d2. The results found reveal the existence of significant changes in the productivity variables and effectiveness but not in the measure of errors. Furthermore, the percentiles were calculated for each of the measures of d2 for each age range.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo ha sido analizar el desarrollo evolutivo de la atención y obtener datos normativos de la prueba de atención d2 en escolares de Educación Primaria (EP). Con este propósito se ha seleccionado una muestra de 1.032 alumnos escolarizados desde primero hasta sexto curso de EP en la Comunidad Autónoma de Canarias, con edades comprendidas entre los 6 años y 3 meses y los 12 años y 4 meses. En cuanto a la variable edad se analizaron los cambios que se observan con el paso de los años en las variables que mide el d2. Los resultados encontrados ponen de manifiesto la existencia de cambios significativos en las variables de productividad y efectividad, y no así en la medida de errores. Asimismo, se han calculado los percentiles correspondientes a cada una de las medidas del d2 para cada rango de edad.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEuropean Journal Of Education And Psychologyen_US
dc.sourceEuropean Journal Of Education And Psychology [ISSN 1888-8992], v. 5 (1), p. 93-106, (Junio 2012)en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject6102 Psicología del niño y del adolescenteen_US
dc.subject.otherAttentionen_US
dc.subject.otherDevelopmenten_US
dc.subject.otherAssessmenten_US
dc.subject.otherStandardizationen_US
dc.subject.otherTest D2en_US
dc.subject.otherAtenciónen_US
dc.subject.otherDesarrollo evolutivoen_US
dc.subject.otherEvaluaciónen_US
dc.subject.otherBaremaciónen_US
dc.subject.otherTest d2en_US
dc.titleTest de atención D2: Datos normativos y desarrollo evolutivo de la atención en educación primariaen_US
dc.title.alternativeAttention test D2: Normative data and attention development in elementary gradesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.30552/ejep.v5i1.79en_US
dc.identifier.isi000420168400008-
dc.identifier.eissn1989-2209-
dc.description.lastpage106en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage93en_US
dc.relation.volume5en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid457846-
dc.contributor.daisngid8349559-
dc.contributor.daisngid2270205-
dc.contributor.daisngid1744044-
dc.contributor.daisngid1140885-
dc.contributor.daisngid5642768-
dc.description.numberofpages14en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Jimenez, JE-
dc.contributor.wosstandardWOS:Hernandez, S-
dc.contributor.wosstandardWOS:Garcia, E-
dc.contributor.wosstandardWOS:Diaz, A-
dc.contributor.wosstandardWOS:Rodriguez, C-
dc.contributor.wosstandardWOS:Martin, R-
dc.date.coverdateJunio 2012en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.deptGIR G9-Historia, economía y sociedad-
crisitem.author.orcid0000-0001-6976-0647-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Educación-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Ciencias Históricas-
crisitem.author.fullNameNavarro García,Eduardo-
crisitem.author.fullNameDíaz Megolla, Alicia-
crisitem.author.fullNameSoto Rodríguez, Cristina Iguanira-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (309,04 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.