Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/7467
Title: Práctica docente y TIC: asociación indispensable en el presente siglo
Other Titles: Teaching Practice And Ict: Indispensable Association In The Present Century
Authors: Suárez Robaina, Juana-Rosa 
Nuez García, Cristóbal L.
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Learning
Information Technology And Communications
Web 2.0
Issue Date: 2010
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Reflexionar sobre la integración de las tecnologías de la información y la comunicación en la práctica curricular es la intención de este artículo. Decir que las mismas suponen, hoy en día, un valor añadido (imprescindible) al proceso de enseñanza aprendizaje es hablar de una educación inmersa ya en el siglo XXI y, por tanto, en la sociedad actual. Exponemos, desde la práctica y la investigación contrastada, una reflexión sobre el empleo de diversas herramientas de la Web 2.0. Sirven estas para potenciar tanto la interacción entre los miembros de la comunidad educativa como para promover un sistema de trabajo creativo , participativo y enormemente motivador.
To reflect on the integration of information technology and communication in curriculum practice is the intention of this article. To say that they represent, today, an added value to the teaching-learning process is to talk about an education already immersed in the 21st century. We report from practice and research evidence, a reflection about the use of various tools of Web 2.0. These serve to enhance both the interaction between members of the educational community and the promotion of a system of creative, participatory and highly motivating work.
URI: http://hdl.handle.net/10553/7467
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984 [ISSN 0213-0610], n.19, 2010, p. 187-196
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.19, 2010 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (235,97 kB)
Show full item record

Page view(s)

12
checked on Feb 21, 2021

Download(s)

21
checked on Feb 21, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.