Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70565
Title: ¿Cómo afecta la cultura nacional a la forma de entrar en los mercados internacionales?
Other Titles: How does national culture affect the choice of entry mode in international target markets?
Authors: López Duarte,Cristina
Vidal Suárez,Marta María
González Díaz,Belén
UNESCO Clasification: 5311 Organización y dirección de empresas
Keywords: Modo de entrada
Distancia cultural
Posición cultural
Distancia lingüística
Entry mode
Cultural distance
Cultural position
Linguistic distance
Issue Date: 2016
Journal: Emprendimiento y negocios internacionales 
Abstract: Este trabajo analiza la influencia de las posiciones culturales en la elección del modo de entrada en los procesos de inversión en el extranjero (IDE) –empresa conjunta frente a filiales de plena propiedad. El trabajo estudia el impacto de la posición cultural en relación con cuatro dimensiones culturales, así como su potencial interacción con otras variables contextuales de la inversión (i.e., diferencias lingüísticas). Atendiendo a los resultados, los directivos que adoptan decisiones sobre la elección del modo de entrada deberían considerar la posición relativa de cada dimensión cultural, así como su interacción con variables contextuales de la inversión.
The article analyzes the influence of cultural positions on the choice of entry mode in foreign direct investment (FDI) —joint ventures versus wholly owned subsidiaries. The paper focuses on the impact of cultural positions along four cultural dimensions, as well as on the interactions between these positions and FDI’s contextual variables (linguistic differences). Based on the findings, managers making decisions on the choice of entry mode should take into account the position relative to each cultural dimension, as well as its interaction with other cultural dimensions and FDI’s contextual variables.
URI: http://hdl.handle.net/10553/70565
ISSN: 2530-5603
DOI: 10.20420/eni.2016.125
Source: Emprendimiento y negocios internacionales [ISSN 2530-5603], v. 1 (1), p. 29-36
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (195,71 kB)
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Mar 28, 2020

Download(s)

7
checked on Mar 28, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.