Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70412
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMontalbán Martínez, Nicolásen_US
dc.date.accessioned2020-02-20T18:46:45Z-
dc.date.available2020-02-20T18:46:45Z-
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2340-8561en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/70412-
dc.description.abstractThe aim of this research is to detect needs and tendencies in English language training and qualification in Spain within the framework of the Chemical industry. This work employs a descriptive analysis method with a qualitative approach. A questionnaire was prepared and posted to a representative sample of the Chemical industry. From that study, some relevant information was achieved on: • Identifying characteristics of the companies • Use of the English language • Analysis of the current training and possible improvements The results of this work will be used to improve, in a second research, the existing training in English for Specific Purposes (ESP) within the framework of the Chemical industry.en_US
dc.description.abstractEl propósito de este trabajo es realizar un estudio de las necesidades y tendencias de la formación en lengua inglesa en el sector de la industria química. Para ello se empleó un método de análisis descriptivo con un enfoque cualitativo. Se elaboró una encuesta que fue enviada a una muestra representativa de la industria química. Gracias a este estudio, se conocieron datos relevantes en torno a: • Características identificativas de las empresas • Uso de la lengua inglesa • Análisis de la formación actual y posibles mejoras Los resultados de esta investigación se utilizarán para, en un segundo estudio y partiendo de la formación existente, mejorar la propuesta formativa existente en inglés para fines específicos (IFE) en el entorno de la industria química.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicosen_US
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 25 (1), p. 81-105en_US
dc.subject570107 Lengua y literaturaen_US
dc.subject550510 Filologíaen_US
dc.subject.otherDidactics of the English languageen_US
dc.subject.otherEnglish for Specific Purposesen_US
dc.subject.otherNeeds analysisen_US
dc.subject.otherDididáctica de la lengua inglesaen_US
dc.subject.otherAnálisis de necesidadesen_US
dc.subject.otherInglés para Fines Específicosen_US
dc.titleEstudio sectorial de formación y cualificación en lengua inglesa en la familia profesional de químicaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.20420/rlfe.2019.251en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionNoen_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.dialnetimpact0,216
dc.description.dialnetqQ1
dc.description.dialnetdD2
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,16 MB)
Show simple item record

Page view(s)

21
checked on Jun 11, 2022

Download(s)

32
checked on Jun 11, 2022

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.