Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69533
Title: TDaHpp : aplicación Android para detección temprana en TDAH. Parte 2
Authors: Fuentes Expósito, María Ángeles
Director: Trujillo Pino, Agustín Rafael 
Correas Suárez, M. Beatriz 
Santana Amado, Zaira
UNESCO Clasification: 1203 Ciencia de los ordenadores
Keywords: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad
TDAH
Juego serio
Test
Videojuego
Prediagnóstico
Dispositivo móvil
Digitalización
Automatización.
Clínico
Attention deficit hyperactivity disorder
Serious game
Clinical
Video game
Prediagnostics
Mobile device
Digitalization
Automation
Issue Date: 2019
Abstract: El Trabajo Fin de Grado, apoyado por la Cátedra de Tecnologías Médicas de la ULPGC en el ámbito de proyecto I+D+I, consiste en la digitalización de pruebas específicas utilizadas para el diagnóstico del Trastorno por Déficit de Atención con o sin Hiperactividad (TDAH) en niños, adolescentes y adultos. La digitalización se realiza mediante videojuegos para dispositivos móviles, que servirá como complemento en la evaluación de prediagnóstico, facilitando tareas de recogida, medición y almacenamiento de datos que se mostrarán en una aplicación desarrollada por otro TFG. Se realizará un resumen acerca de la naturaleza y consecuencias del TDAH. Se estudiará el estado del arte de los videojuegos, centrándonos en los juegos serios y concluimos con la solución alcanzada y futuras líneas de desarrollo.
This Final Project, supported by the "Cátedra de Tecnologías Médicas" of the ULPGC in the field of the R + D + I project, consists of the digitization of specific tests used for the previous diagnosis of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in children, teenagers and adults. The digitalization is done through video games for mobile devices, which will complement the evaluation prior to diagnosis, facilitating the tasks of data collection, measurement and storage that will be shown in another application developed by another TFG.. First, a summary will be conducted on the nature, consequences and treatment of ADHD nowadays. Afterwards, a research of the videogames state of the art will be made, focused on serious games (serious games). Finally, the final solution and future guidelines will be explained in depth.
URI: http://hdl.handle.net/10553/69533
Appears in Collections:Trabajo final de grado
Thumbnail
Memoria
Adobe PDF (2,52 MB)
Show full item record

Page view(s)

44
checked on Apr 4, 2020

Download(s)

30
checked on Apr 4, 2020

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.