Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/59107
Title: Writing, reflection and learning-an interactive approach
Authors: Oxbrow, Gina 
UNESCO Clasification: 57 Lingüística
5801 Teoría y métodos educativos
Keywords: Learning strategies
Strategy training
Writing skills
Metacognition
Dialogue journals, et al
Issue Date: 2005
Journal: Porta Linguarum 
Abstract: Mucha investigación reciente ha estado enfocada en el papel que juegan las estrategias directas e indirectas en la adquisición y producción de una segunda lengua, y el valor de metacognición en la expresión escrita. Vamos a describir un proyecto longitudinal realizado con alumnos universitarios de primer curso que investiga el efecto de una formación integrada en estrategias indirectas en el desarrollo de la expresión escrita. Se destacará la utilización de diarios interactivos como instrumento de investigación cuantitativa y cualitativa que revelan tanto la frecuencia de las estrategias de aprendizaje empleadas por los alumnos como el valor de una reflexión guiada.
Much recent learner-centred research has addressed the role of direct and indirect learning strategies in second language acquisition and production, as well as the value of metacognitive awareness in writing skills development. We shall describe a longitudinal project carried out with first-year Canarian university students focusing on the effect of integrated training in metacognitive and socio-affective strategies applied to EFL writing skills instruction. The use of dialogue journals, which reveal the frequency of metacognitive and socio-affective strategies deployed by our learners and the value of guided written reflection, will also be highlighted as both a quantitative and qualitative research instrument.
URI: http://hdl.handle.net/10553/59107
ISSN: 1697-7467
Source: Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras [ISSN 1697-7467] (4), p. 167-184
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1709369
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (427,01 kB)
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Jun 23, 2021

Download(s)

20
checked on Jun 23, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.