Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/58769
Title: | Language Learning Motivation and Learner Autonomy: Bridging the Gap | Authors: | Oxbrow, Gina Rodríguez Juárez, Carolina |
UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Keywords: | Learner autonomy Learner strategies Language learning motivation Autonomía del aprendizaje Estrategias de aprendizaje, et al |
Issue Date: | 2010 | Journal: | Revista canaria de estudios ingleses | Abstract: | La complejidad del papel que desempeña la motivación en el proceso de adquisición de segundas lenguas ha sido objeto de estudio de diversas investigaciones centradas en el alumno, que han derivado en un amplio abanico de implicaciones prácticas para contextos de enseñanza de lenguas extranjeras y para el desarrollo de la autonomía del aprendizaje. Este artículo presenta los resultados de un estudio longitudinal cuyo objetivo ha sido explorar la naturaleza de la motivación en estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera de primer curso, y la influencia que la formación integrada de estrategias de aprendizaje puede tener en el desarrollo de la autonomía y, consecuentemente, en los niveles de motivación intrínseca. The complexity of the role of motivation in second language acquisition processes, along with the different motivational types that have been identified, have long been the object of much learner-centred research which has led to a wealth of practical implications for foreign language teaching contexts and the development of learner autonomy. This article will present results from a longitudinal study addressing the nature of motivation in first year university EFL learners and the effect of integrated strategy training as a means to foster greater autonomy, and, in consequence, raise intrinsic motivational levels. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/58769 | ISSN: | 0211-5913 | Source: | Revista Canaria de Estudios Ingleses [ISSN 0211-5913] (61), p. 57-72 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3334135 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.