Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/58587
Title: | La représentation du gérondif espagnol en français: une approche contrastive pour éviter les erreurs d'apprentissage en FLE | Other Titles: | The representation of the gerund in French: a contrastive approach to avoid learning errors in FLE | Authors: | Ventura, Daniela | UNESCO Clasification: | 57 Lingüística 5701 Lingüística aplicada |
Keywords: | Gerundio español Formas en -ant Didáctica del francés Spanish gerund French -ant forms, et al |
Issue Date: | 2014 | Publisher: | 1699-4949 | Journal: | Çédille | Abstract: | A la hora de expresar el aspecto durativo en francés, el aprendiz de FLE establece a menudo unas falsas equivalencias entre el gerundio español y el sintagma en + V-ant. Es nuestra intención atenuar dicha tendencia, llevando a cabo, con fines didácticos, un análisis contrastivo de las dos formas. Propondremos asimismo unas pautas interpretativas y unas normas de uso para facilitar la tarea del aprendizaje. Spanish students learning French as a foreigner language fall often in false equivalence when using the continuous form. To avoid this tendency, it is necessary to analyse the phenomenon going through a study from a contrastive point of view. Particular attention will be paid to gerund form with the purpose to investigate if both Spanish and French gerunds are always different or if it may exist a correspondence within them. Some guidelines will be given. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/58587 | ISSN: | 1699-4949 | Source: | Çédille: Revista de Estudios Franceses [ISSN 1699-4949] (10), p. 345-365 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4729558 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.