Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58537
Title: Propuesta didáctica del ensayo Professions for Women en un entorno AICLE
Other Titles: Didactic proposal for the essay Professions for Women using a CLIL approach
Authors: Sánchez Cuervo, Margarita Esther 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Igualdad de género
Enseñanza de una segunda lengua
Textos literarios
AICLE
Competencia intercultural, et al
Issue Date: 2015
Journal: Opcion 
Abstract: Este artículo desarrolla una propuesta didáctica para el aula de inglés de Bachillerato, con la que se trabaja la igualdad de sexo en el ámbito laboral a partir del ensayo de Virginia Woolf Professions for Women. A través de la metodología AICLE, que permite el diseño y aplicación de actividades que fomentan la adquisición de la lengua inglesa, y también de las destrezas comunicativas e interculturales, los estudiantes van a desarrollar su competencia intercultural. Se trabajarán extractos del ensayo a través de actividades donde se fomenta la reflexión sobre valores y actitudes sexistas que aún predominan en la sociedad.
This paper develops a didactic proposal for the Baccalaureate English classroom, in which students research on the gender equality in the working world by means of Virginia Woolf’s essay Professions for Women. Through a CLIL methodology, which allows for the design and implementation of activities that promote both the acquisition of the English language and the communicative and intercultural skills, students are going to improve their intercultural competence. The proposal includes activities that focus on several passages of the essay. They are aimed at emphasising the reflection on sexist values and attitudes that are still present in our society.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58537
ISSN: 1012-1587
Source: Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales [ISSN 1012-1587] (2), p. 1004-1018
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5834794
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (965,83 kB)
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Jun 22, 2021

Download(s)

11
checked on Jun 22, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.