Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/56549
Campo DC | Valor | idioma |
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dc.contributor.author | Hernández Sosa, Daniel | en_US |
dc.contributor.author | Adler, Leonhard | en_US |
dc.contributor.author | Isern González, José | en_US |
dc.contributor.author | Cabrera Gámez, Jorge | en_US |
dc.contributor.author | Domínguez Brito, Antonio Carlos | en_US |
dc.contributor.author | Fernández Perdomo,Enrique | en_US |
dc.contributor.author | Prieto Marañón, Víctor | en_US |
dc.date.accessioned | 2019-09-19T18:38:28Z | - |
dc.date.available | 2019-09-19T18:38:28Z | - |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-84-9773-681-7 | en_US |
dc.identifier.other | Dialnet | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/56549 | - |
dc.description.abstract | Ocean gliders make use of a unique propulsion scheme that permits these vehicles to develop extremely long missions, at the cost of a relatively low surge speed. Hence, gliders' trajectory is highly influenced by ocean currents, which can even exceed the vehicle's nominal velocity. As a consequence, in order to improve the operational capabilities there is a need for intelligent path planning algorithms, as the high number of solutions proposed by researchers that can be found in recent bibliography demonstrates. However, those algorithms require additional tools to cope with the uncertain information they use. In this paper we analyze the application of ensembling techniques to fuse numeric outputs provided by multiple ocean forecast models, aimed at feeding the glider path-planner with as reliable as possible source information. | en_US |
dc.language | eng | en_US |
dc.relation | Planificación y Navegación de Vehículos Autónomos Submarinos: Asimilación y Validación de Modelos Oceánicos en 3D de Escala Regional en Aguas Del Archipiélago Canario. | en_US |
dc.source | XV Workshop of physical agents: book of proceedings, WAF 2014, June 12th and 13th, 2014 León, Spain, p. 156-165 | en_US |
dc.subject | 120304 Inteligencia artificial | en_US |
dc.subject | 331913 Vehículos submarinos | en_US |
dc.subject | 120326 Simulación | en_US |
dc.subject.other | Ocean gliders | en_US |
dc.subject.other | Path planning | en_US |
dc.subject.other | Model ensemble. | en_US |
dc.title | Ocean model ensemble for glider path planning | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | en_US |
dc.type | ConferenceObject | en_US |
dc.identifier.url | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4722164 | - |
dc.description.lastpage | 165 | - |
dc.description.firstpage | 156 | - |
dc.investigacion | Ingeniería y Arquitectura | en_US |
dc.type2 | Actas de congresos | en_US |
dc.contributor.authordialnetid | 3420620 | - |
dc.contributor.authordialnetid | No ID | - |
dc.contributor.authordialnetid | 3420618 | - |
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dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.identifier.ulpgc | Sí | es |
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crisitem.project.principalinvestigator | Hernández Sosa, José Daniel | - |
crisitem.author.dept | GIR SIANI: Inteligencia Artificial, Robótica y Oceanografía Computacional | - |
crisitem.author.dept | IU Sistemas Inteligentes y Aplicaciones Numéricas | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Informática y Sistemas | - |
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crisitem.author.dept | Departamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación | - |
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crisitem.author.dept | IU Sistemas Inteligentes y Aplicaciones Numéricas | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Informática y Sistemas | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-3022-7698 | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-5830-7732 | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-0260-4524 | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-3252-5683 | - |
crisitem.author.parentorg | IU Sistemas Inteligentes y Aplicaciones Numéricas | - |
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crisitem.author.fullName | Hernández Sosa, José Daniel | - |
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Colección: | Actas de congresos |
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