Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/56546
Title: Facilitando a los alumnos la comprensión de los problemas matemáticos
Other Titles: Facilitating student understanding of the problems
Authors: Falcón Santana, Sergio 
Medina Rodríguez, Pedro 
Plaza de la Hoz, Ángel 
UNESCO Clasification: 12 Matemáticas
5801 Teoría y métodos educativos
Keywords: Resolución de problemas
Estrategias
Competencia matemática
Currículo
Secundaria, et al
Issue Date: 2018
Journal: Números: Revista de didáctica de las matemáticas
Abstract: Un grave problema que se presenta a un alumno que intenta resolver un ejercicio de Matemáticas, es la comprensión del enunciado del mismo y, sobre todo, cuál es exactamente la cuestión planteada por el profesor. Esto da lugar a unos resultados que no siempre están de acuerdo con los conocimientos que el alumno posee sobre la materia en estudio. En este trabajo presentamos nuestras ideas sobre este tema y cuál podría ser una forma de abordar la solución del mismo.
A serious problem presented to a student who tries to solve an exercise of Mathematics, is the understanding of the statement of the same and, above all, what exactly is the question posed by the teacher. This leads to results that not always agree with the knowledge that the student has on the matter in study. In this paper we present our ideas on this topic and what might be a way to address the solution of the same one.
URI: http://hdl.handle.net/10553/56546
ISSN: 1887-1984
Source: Números: Revista de didáctica de las matemáticas [ISSN 0212-3096] (97), p. 21-28
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6360609
Appears in Collections:Artículos
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.