Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/55621
Title: An analysis of the textbooks for teaching English for medical purposes in the former Degree in Medicine at the University of Las Palmas de Gran Canaria
Other Titles: Un análisis de los libros de textos para la enseñanza de inglés con fines médicos de la antigua Licenciatura de Medicina de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Authors: Vera Cazorla, María Jesús 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: English for medical purposes
Textbook evaluation
EHEA
Materials evaluation
ESP, et al
Issue Date: 2015
Journal: Journal of English Studies 
Abstract: El proceso de construcción del Espacio Europeo de Educación Superior ha fomentado la internacionalización de la educación superior y ha puesto un énfasis especial en el papel prominente del aprendizaje de lenguas extranjeras, especialmente de la lengua inglesa. La puesta en marcha de las nuevas titulaciones ha incluido el llamado requisito lingüístico que ha de ser tenido en cuenta al elaborar los manuales de los nuevos grados. En este trabajo analizaremos diversos aspectos metodológicos y didácticos de los seis libros de textos que se utilizaron en la antigua Licenciatura en Medicina para enseñar las diez asignaturas optativas de Inglés para Ciencias de la Salud. El objetivo final del análisis de los susodichos libros es elaborar un modelo taxonómico que sirva para realizar material de apoyo para la asignatura optativa del nuevo Grado en Medicina de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria.
The process of building the European Higher Education Area has fostered the internationalization of higher education and placed special emphasis on the prominent role of learning foreign languages. The implementation of the new degrees has included the so-called language requirement that must be taken into account when developing new teaching materials for the grades. In this paper we analyse various methodological and educational aspects in the six textbooks that were used to teach English for Health Sciences, ten optional subjects of the former Degree in Medicine. The ultimate goal of the analysis of the aforementioned books is to develop a taxonomic model that serves for the creation of supporting materials to be used in the optional subject of the new Degree in Medicine at the University of Las Palmas de Gran Canaria.
URI: http://hdl.handle.net/10553/55621
ISSN: 1695-4300
DOI: 10.18172/jes.2818
Source: Journal of English Studies [ISSN 1695-4300], v. 13, p. 175-186
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (117,45 kB)
Show full item record

Page view(s)

19
checked on Apr 18, 2021

Download(s)

171
checked on Apr 18, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.