Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/55176
Title: Innovación metodológica para la tutorización de Trabajos Fin de Grado (TFG): los minivídeos para la tutoría semipresencial entre iguales como recurso en la praxis docente
Other Titles: Methodological innovation for the supervision of Final Degree Dissertations: mini-videos for blended peer-tutoring as a resource for teaching practice
Authors: Gómez Parra, María Elena
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Trabajo Fin de Grado (TFG)
Tutoría semipresencial
Competencias
Innovación docente
Degree Dissertation, et al
Issue Date: 2018
Journal: El Guiniguada 
Abstract: En este artículo se describe el proceso de innovación metodológica para la tutorización de los Trabajos Fin de Grado (TFG) mediante la tutoría semipresencial. La elaboración y la defensa del TFG supone la demostración para el alumnado de la adquisición de una serie identificada de competencias académicas, inter/personales y profesionales. El uso de una serie estructurada de minivídeos, creados como apoyo al alumnado de 4º curso de Educación Primaria, ha supuesto un avance sustancial en la consecución final de esta tarea que, para la mayoría del alumnado supone un reto de carácter académico y personal dada su complejidad. El proceso de innovación metodológica que aquí se describe aporta demostrados beneficios que discutiremos en relación a los resultados académicos del alumnado participante sobre la escritura y la defensa de sus TFG.
This study describes a methodological innovation process for the supervision of Degree Dissertations through blended peer-tutoring. The elaboration and defence of Degree Dissertations entails the acquisition of a series of academic, inter/personal and professional competences. The use of a structured set of mini-videos, developed to serve as a support for 4th year Primary Teacher Education trainees, has entailed a meaningful benefit in both academic and personal terms, considering the complexity of the task. This methodological innovation brings reported benefits that will be discussed on two specific areas regarding the academic grades of students: the writing and the defence of their Dissertations.
URI: http://hdl.handle.net/10553/55176
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 27, p. 46-54
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (392,28 kB)
Show full item record

Page view(s)

52
checked on May 10, 2021

Download(s)

47
checked on May 10, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.