Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/54013
Title: La comprensión del riesgo de inundación a través del trabajo de campo: una experiencia didáctica en San Vicente del Raspeig (Alicante, España)
Other Titles: Understanding flood risk through the field trip: a didactic experience in San Vicente del Raspeig (Alicante, Spain)
Authors: Morote Seguido, Álvaro-Francisco
Pérez Morales, Alfredo
UNESCO Clasification: 55 Historia
Keywords: Didáctica
Salida de campo
Vulnerabilidad
Riesgo
Inundación, et al
Issue Date: 2019
Journal: Vegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historia 
Abstract: El objetivo del presente trabajo es poner de manifiesto las ventajas de la salida de campo como estrategia docente para mejorar la comprensión e interpretación de los riesgos de inundación de un territorio concreto. Metodológicamente se han seguido tres pasos: 1) Clases teóricas con explicación de conceptos; 2) Realización de la salida de campo; y 3) Evaluación de la salida de campo. Como conclusión, cabe indicar que este tipo de actividad formativa convierte al territorio en un «laboratorio» en el que los alumnos obtienen los conocimientos necesarios para, entre otros, identificar los componentes del riesgo.
The aim of this research is to emphasize the advantages of the field trip as a teaching strategy to improve the understanding and interpretation of the flood risks in a specific area. Methodologically, three steps have been followed: 1) Theoretical classes with explanation of concepts; 2) Realization of the field work; and 3) Evaluation of the field work. In conclusion, this type of training activity makes the territory a “laboratory” in which students obtain the necessary knowledge, among other things, to identify the components of risk.
URI: http://hdl.handle.net/10553/54013
ISSN: 1133-598X
Source: Vegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historia [eISSN: 2341-1112], n. 19, p. 609-631
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (4,04 MB)
Show full item record

Page view(s)

124
checked on Jul 17, 2021

Download(s)

345
checked on Jul 17, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.