Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5040
Title: El nuevo plan de estudios de Magisterio
Authors: Fontán Montesinos, Mª Teresa 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Issue Date: 1991
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Aunque la Ley General de Educación de 1970 trajo un cambio en los planes de estudio de Magisterio, no fué lo eficaz que se esperaba. Los aspectos profesionales eran secundarios con respecto a los contenidos culturales. Con la reforma emprendida en 1991 se intenta remediar esta situación. De la comparación de estos dos planes de estudio, en lo referente a las áreas de formación y materias, surgen interrogantes y dudas que hacen difícil un proyecto idóneo.
Although the 1970 "Ley General de Educación" brought a change into Teachers Training School curricula. it didn't prove as effective as expected. Cultural contents were given more emphasis than professional ones. The 1991 Reform tries to put an end to such uneven situation. Aiming to design an adequate project, uncertainty and questioning arise as subjects and educational fields in these two curricula are compared.
URI: http://hdl.handle.net/10553/5040
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 51
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,75 MB)
Show full item record

Page view(s)

5
checked on Apr 4, 2020

Download(s)

48
checked on Apr 4, 2020

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.