Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/48508
Título: Economic and cultural impediments to university education in Spain
Autores/as: González Lopez-Valcarcel, Beatriz 
Dávila Quintana, Carmen Delia 
Clasificación UNESCO: 531204 Educación
Palabras clave: Economía de la educación
Educación superior
Fecha de publicación: 1998
Editor/a: 0272-7757
Publicación seriada: Economics of Education Review 
Resumen: An analysis by logit models shows that access to university education in Spain is significantly affected by family income. An even more determinant factor is the cultural and educational level of the family of the potential student. Scholarships cushion the impact of low incomes on education, but not the impact of the cultural and educational level of the family.
URI: http://hdl.handle.net/10553/48508
ISSN: 0272-7757
DOI: 10.1016/S0272-7757(97)00010-1
Fuente: Economics of Education Review[ISSN 0272-7757],v. 17, p. 93-103
Colección:Artículos
Vista completa

Citas SCOPUSTM   

22
actualizado el 14-abr-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

21
actualizado el 07-mar-2021

Visitas

94
actualizado el 07-ene-2023

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.