Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/46378
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorMartín Hernández, Juan Carlosen_US
dc.contributor.authorNombela Merchan, Gustavoen_US
dc.date.accessioned2018-11-23T04:02:06Z-
dc.date.available2018-11-23T04:02:06Z-
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.issn1133-455Xen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/46378-
dc.description.abstractThis work analyzes the impact of the new network of High Speed Trains (HST) currently being developed in Spain. A multinomial logit model is estimated from which elasticities of demand with respect to basic variables (travel times, frequency and price) are calculated. Results indicate that travelers'decisions depend strongly on travel times and, consequently, railways are expected to capture large market shares in the near future due to travel time savings. However, the impact varies according to the type of route and also depends on the competitive reaction from airlines.en_US
dc.languagespaen_US
dc.publisher1133-455X
dc.relation.ispartofRevista de Economia Aplicadaen_US
dc.sourceRevista de Economia Aplicada[ISSN 1133-455X],v. 16, p. 5-23en_US
dc.subject531212 Transportes y comunicacionesen_US
dc.subject.otherTrenes de alta velocidaden_US
dc.subject.otherAccesibilidaden_US
dc.titleImpact of the new high speed trains on mobilityen_US
dc.title.alternativeImpacto de los nuevos trenes ave sobre la movilidaden_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.scopus66349124683-
dc.identifier.isi000261644000001
dc.contributor.authorscopusid55727554800-
dc.contributor.authorscopusid6701921249-
dc.description.lastpage23-
dc.description.firstpage5-
dc.relation.volume16-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid648015
dc.contributor.daisngid4340299
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Martin, JC
dc.contributor.wosstandardWOS:Nombela, G
dc.date.coverdateSeptiembre 2008
dc.identifier.ulpgces
dc.description.jcr0,0
dc.description.jcrqQ4
dc.description.ssciSSCI
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.orcid0000-0002-2950-2405-
crisitem.author.orcid0000-0001-7548-0035-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameMartín Hernández, Juan Carlos-
crisitem.author.fullNameNombela Merchan,Gustavo-
Colección:Artículos
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

9
actualizado el 01-dic-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

4
actualizado el 25-feb-2024

Visitas

77
actualizado el 27-abr-2024

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.