Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/46378
Campo DC | Valor | idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Martín Hernández, Juan Carlos | en_US |
dc.contributor.author | Nombela Merchan, Gustavo | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-11-23T04:02:06Z | - |
dc.date.available | 2018-11-23T04:02:06Z | - |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.identifier.issn | 1133-455X | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/46378 | - |
dc.description.abstract | This work analyzes the impact of the new network of High Speed Trains (HST) currently being developed in Spain. A multinomial logit model is estimated from which elasticities of demand with respect to basic variables (travel times, frequency and price) are calculated. Results indicate that travelers'decisions depend strongly on travel times and, consequently, railways are expected to capture large market shares in the near future due to travel time savings. However, the impact varies according to the type of route and also depends on the competitive reaction from airlines. | en_US |
dc.language | spa | en_US |
dc.publisher | 1133-455X | |
dc.relation.ispartof | Revista de Economia Aplicada | en_US |
dc.source | Revista de Economia Aplicada[ISSN 1133-455X],v. 16, p. 5-23 | en_US |
dc.subject | 531212 Transportes y comunicaciones | en_US |
dc.subject.other | Trenes de alta velocidad | en_US |
dc.subject.other | Accesibilidad | en_US |
dc.title | Impact of the new high speed trains on mobility | en_US |
dc.title.alternative | Impacto de los nuevos trenes ave sobre la movilidad | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/Article | es |
dc.type | Article | es |
dc.identifier.scopus | 66349124683 | - |
dc.identifier.isi | 000261644000001 | |
dc.contributor.authorscopusid | 55727554800 | - |
dc.contributor.authorscopusid | 6701921249 | - |
dc.description.lastpage | 23 | - |
dc.description.firstpage | 5 | - |
dc.relation.volume | 16 | - |
dc.investigacion | Ciencias Sociales y Jurídicas | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.contributor.daisngid | 648015 | |
dc.contributor.daisngid | 4340299 | |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.contributor.wosstandard | WOS:Martin, JC | |
dc.contributor.wosstandard | WOS:Nombela, G | |
dc.date.coverdate | Septiembre 2008 | |
dc.identifier.ulpgc | Sí | es |
dc.description.jcr | 0,0 | |
dc.description.jcrq | Q4 | |
dc.description.ssci | SSCI | |
item.grantfulltext | none | - |
item.fulltext | Sin texto completo | - |
crisitem.author.dept | GIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte | - |
crisitem.author.dept | IU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Análisis Económico Aplicado | - |
crisitem.author.dept | GIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte | - |
crisitem.author.dept | IU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-2950-2405 | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-7548-0035 | - |
crisitem.author.parentorg | IU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible | - |
crisitem.author.parentorg | IU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible | - |
crisitem.author.fullName | Martín Hernández, Juan Carlos | - |
crisitem.author.fullName | Nombela Merchan,Gustavo | - |
Colección: | Artículos |
Citas SCOPUSTM
9
actualizado el 01-dic-2024
Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations
4
actualizado el 25-feb-2024
Visitas
77
actualizado el 27-abr-2024
Google ScholarTM
Verifica
Comparte
Exporta metadatos
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.