Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/46085
Título: Social relationships, dynamic capacities and innovation: an empirical analysis of the hotel industry
Otros títulos: Relaciones sociales, capacidades dinámicas e innovación: un análisis empírico en la industria hotelera
Autores/as: Nieves Rodríguez, Julia 
Clasificación UNESCO: 531290 Economía sectorial: turismo
Palabras clave: Hoteles
Gestión de empresas turísticas
Recursos humanos
Fecha de publicación: 2014
Editor/a: 1019-6838
Publicación seriada: Revista Europea de Direccion y Economia de la Empresa 
Resumen: A basic premise in the literature is that social relationships allow their members to access new knowledge that favours innovation activities. However, empirical studies have mainly analysed these relationships in the manufacturing sector, while studies analysing them in the tourism industry setting have been particularly scarce. This paper examines the links between the external and internal social relationships of managers and innovation results, contemplating the mediator role of the dynamic capacities. The data obtained from 109 companies that manage hotel establishments in Spain show that external relationships and the capacity to detect changes in the environment determine the introduction of innovations in this sector.
URI: http://hdl.handle.net/10553/46085
ISSN: 1019-6838
DOI: 10.1016/j.redee.2014.09.002
Fuente: Revista Europea de Direccion y Economia de la Empresa[ISSN 1019-6838],v. 23, p. 166-174
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (410,86 kB)
Vista completa

Citas SCOPUSTM   

12
actualizado el 15-dic-2024

Visitas

91
actualizado el 27-jul-2024

Descargas

96
actualizado el 27-jul-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.