Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/43310
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorCabrera Suárez, María Katiuskaen_US
dc.contributor.authorDéniz Déniz, María de la Cruzen_US
dc.contributor.authorMartín Santana, Josefa Deliaen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T14:11:02Z-
dc.date.available2018-11-21T14:11:02Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1019-6838en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/43310-
dc.description.abstractBased on the literature on familiness and family climate, stakeholder management and the emotional dimension of trust, we analyze how family climate influences the orientation towards stakeholders in the decision-making process in family firms. Data were obtained from 374 members of the top management teams in 173 Spanish family firms. Results show that family climate directly influences stakeholder orientation. There is also an indirect influence due to the effect that family climate has on the dynamics of the top management team, particularly on the level of benevolence between its members. The study makes several contributions both to the literature on the different fields of reference and to the management of family firms.en_US
dc.languagespaen_US
dc.publisher1019-6838
dc.relation.ispartofRevista Europea de Direccion y Economia de la Empresaen_US
dc.sourceRevista Europea de Direccion y Economia de la Empresa[ISSN 1019-6838],v. 23, p. 11-21en_US
dc.subject5311 Organización y dirección de empresasen_US
dc.subject.otherEmpresas familiaresen_US
dc.titleFamily climate and benevolence among top management team members as factors in the stakeholder orientation of family firmsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1016/j.redee.2013.09.002
dc.identifier.scopus84930701519-
dc.contributor.authorscopusid36833474500-
dc.contributor.authorscopusid7801535565-
dc.contributor.authorscopusid20434158000-
dc.description.lastpage21-
dc.description.firstpage11-
dc.relation.volume23-
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.date.coverdateEnero 2014
dc.identifier.ulpgces
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-7761-7696-
crisitem.author.orcid0000-0001-6952-1689-
crisitem.author.orcid0000-0002-7078-0271-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameCabrera Suárez, María Katiuska-
crisitem.author.fullNameDéniz Déniz, María De La Cruz-
crisitem.author.fullNameMartín Santana, Josefa Delia-
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (1,07 MB)
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

2
actualizado el 10-nov-2024

Visitas

85
actualizado el 23-ene-2024

Descargas

102
actualizado el 23-ene-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.