Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/43282
Title: A writing workshop rubric to teach Chinese in a European university context: A case study
Authors: Cáceres Lorenzo, Teresa 
Santana Alvarado, Yaiza 
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: Enseñando español como lengua extranjera
Alumnos chinos
Metodología comunicativa
Taller de escritura
Rúbricas, et al
Issue Date: 2014
Publisher: 1697-7467
Journal: Porta Linguarum 
Abstract: La presencia de alumnos chinos en un curso cero universitario de lengua española promueve esta investigación. El fracaso de Las modalidades de la enseñanza comunicativa europea en los aprendientes chinos suscita la creación y desarrollo de un taller de escritura basado en un sistema de rúbricas. El objetivo final es evaluar el éxito del desarrollo de la competencia discursiva a través del progreso de la destreza escrita y la conciencia metalingüística en sinohablantes. Las aportaciones de esta investigación son la presentación de unos criterios de valoración válidos para otras situaciones de aprendizaje y, los resultados del empleo de estas matrices.
He presence of Chinese students in the classes of an undergraduate course of this research promotes the Spanish language. The failure of the modalities of European communicative teaching students Chinese learners raises the creation and development of a writing workshop based on a system of scoring rubrics. The final objective is to evaluate the success of the development of discourse competence through written progress and skill in sinohablantes metalinguistic awareness. The contributions of this research include. presentation of a valid descriptors for other learning situations and employment outcomes evaluation of these matrices
URI: http://hdl.handle.net/10553/43282
ISSN: 1697-7467
Source: Porta Linguarum [ISSN 1697-7467], p. 225-242
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,43 MB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.