Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/25396
Título: | Stimulating STEAM learning through the use of humor | Autores/as: | Lijó-Sánchez, R. Quevedo, Eduardo García-Cremades, S. |
Clasificación UNESCO: | 33 Ciencias tecnológicas 530602 Innovación tecnológica |
Palabras clave: | STEAM Humor Teaching style Didactics |
Fecha de publicación: | 2017 | Conferencia: | IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2017) | Resumen: | The use of humor could be a useful tool in order to increase students' attention and their concept retention in classrooms, particulary regarding to STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) learning or other abstract and complex knowledge. This paper presents the advantages of humor introduction in teaching activity at different levels, providing some examples for didactics of mathematics and concludes with an analysis of results extracted from some scientific dissemination activities. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/25396 | ISBN: | 978-84-697-7101-3 | Fuente: | IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC, en Las Palmas de Gran Canaria, 16-17 de noviembre de 2017 [ISBN 978-84-697-7101-3] |
Colección: | Actas de congresos |
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.