Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/25147
Título: A model of market positioning of destinations based on online customer reviews of lodgings
Autores/as: Rodríguez Díaz, Manuel 
Rodríguez Díaz, Rosa 
Rodríguez Voltes, Ana C.
Rodríguez Voltes, Crina I.
Clasificación UNESCO: 531290 Economía sectorial: turismo
Palabras clave: Tourism destination
Online customer review
Market positioning
Fecha de publicación: 2018
Publicación seriada: Sustainability (Switzerland) 
Resumen: The aim of this study is to develop a methodology to determine the competitive online positioning of lodging companies in different tourist destinations. The rise of the digital age has allowed many customers to share their opinions through specialized websites, providing a dynamic and constantly updated evaluation of the market. In this context, competitiveness is an essential factor in the economic sustainability of destinations.
URI: http://hdl.handle.net/10553/25147
ISSN: 2071-1050
DOI: 10.3390/su10010078
Fuente: Sustainability (Switzerland) [ISSN 2071-1050], v. 10 (1), article number 78
Derechos: by-nc-nd
URL: https://api.elsevier.com/content/abstract/scopus_id/85039779844
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (1,61 MB)
Vista completa

Citas SCOPUSTM   

16
actualizado el 15-dic-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

20
actualizado el 15-dic-2024

Visitas

89
actualizado el 02-mar-2024

Descargas

177
actualizado el 02-mar-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.