Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/23911
Title: Análisis de viabilidad y de empresa para una herramienta de business intelligence y desarrollo de la herramienta enfocada al estudio de mercado en Twitter
Authors: González Santana, José Luis
Director: Bulchand-Gidumal, Jacques 
Guerra Artal, Cayetano Nicolás 
UNESCO Clasification: 120317 Informática
Keywords: Social media
Data visualization
Sentiment analysis
Visualización de datos
Análisis de sentimientos
Análisis del mercado
Issue Date: 2017
Abstract: Con el objetivo de analizar la eficacia publicitaria de los anuncios de violencia de género, se ha llevado a cabo una investigación que, combinando herramientas estadísticas y de neuromarketing, permite conocer la influencia que genera cada tipología de anuncio en la muestra estudiada. Para ello, se han utilizado técnicas de seguimiento ocular o eye tracking, y cuestionarios que han permitido evaluar la respuesta de los sujetos. Se concluye que existen diferencias en el impacto que generan las diferentes estrategias creativas, siendo los anuncios textuales y sin imágenes los que mejores resultados obtienen.
Aiming to analyze the efficiency of domestic violence advertisements, the following investigation has been carried out, combining statistical and neuromarketing tools that are able to study the influence that certain creative strategies exert over a population sample. Several techniques have been used, including eye tracking and a descriptive research with a survey. Several conclusions have been established that dwell on the positive impact of different advertisements, being those that contain only text the ones that generate best results.
URI: http://hdl.handle.net/10553/23911
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Trabajo final de grado
Thumbnail
Memoria
Adobe PDF (3,55 MB)
Código
ZIP (36,21 MB)
Show full item record

Page view(s)

67
checked on Feb 22, 2021

Download(s)

401
checked on Feb 22, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.