Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/1573
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorDíaz Meneses, Gonzaloen_US
dc.contributor.otherFacultad de Economía, Empresa y Turismo-
dc.contributor.otherDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
dc.date.accessioned2009-10-08T02:31:00Z-
dc.date.accessioned2018-03-07T08:58:39Z-
dc.date.available2018-03-07T08:58:39Z-
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.isbn877573212-
dc.identifier.other2068-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/1573-
dc.description.abstractAfter a review of the environmental behavior literature, it is clear that the predominant paradigm to conceive environmental behavior proposes that people need to process a large amount of information about ecology and it assumes that recycling is a high involvement desired conduct. Nevertheless, we have highlighted the idea that desired behavior has become a routine or habit with low involvement and then it would seem logical to propose new working strategies to achieve additional recycling performance. To be more specific, new lines of work starting by doing rather than knowing. In addition, we have Sound that there are some sociodemographic characteristics related with this adoption process, so that these characteristics play a moderating role on the recycling adoption behavior and then they must be considered to encourage recycling in the new situation.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofMarketing and public policyen_US
dc.sourceMarketing and public policy: Conference Proceedings, pp. 150-162en_US
dc.subject53 Ciencias económicasen_US
dc.subject531105 Marketing (comercialización)en_US
dc.subject.otherResiduos sólidos urbanosen_US
dc.subject.otherReciclajeen_US
dc.subject.otherConducta del consumidoren_US
dc.titleGuidelines to encourage recycling behavior in its current phase of advanceden_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorscopusidDirección de marketing-
dc.contributor.authorscopusidFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales-
dc.contributor.authorscopusidEconomía y dirección de empresas-
dc.contributor.authorscopusidDirección de marketing-
dc.contributor.authorscopusidFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales-
dc.contributor.authorscopusidEconomía y dirección de empresas-
dc.contributor.authorscopusidDirección de marketing-
dc.contributor.authorscopusidFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales-
dc.contributor.authorscopusidEconomía y dirección de empresas-
dc.contributor.contentdmDirección de marketinges
dc.contributor.contentdmFacultad de Ciencias Económicas y Empresarialeses
dc.contributor.contentdmEconomía y dirección de empresases
dc.identifier.absysnet548031-
dc.identifier.crisid1771-
dc.investigacionCienciasen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.external1771-
dc.contributor.wosstandardDirección de marketing-
dc.contributor.wosstandardFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales-
dc.contributor.wosstandardEconomía y dirección de empresas-
dc.contributor.wosstandardDirección de marketing-
dc.contributor.wosstandardFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales-
dc.contributor.wosstandardEconomía y dirección de empresas-
dc.contributor.wosstandardDirección de marketing-
dc.contributor.wosstandardFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales-
dc.contributor.wosstandardEconomía y dirección de empresas-
dc.identifier.supplement1771-
dc.identifier.supplement1771-
dc.identifier.supplement1771-
dc.identifier.ulpgces
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-6260-385X-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameDíaz Meneses, Gonzalo-
Colección:Artículos
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