Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/15515
Title: LFE y la necesidad de trabajar destrezas profesionales en Grados técnicos
Authors: Herrando Rodrigo, Isabel
Yebra-Pertusa, José María
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Issue Date: 2014
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: Con este artículo nos proponemos dar a conocer la experiencia empírica de carácter docente-investigador que hemos llevado a cabo en el último año (2013-14). Pretendemos enfatizar el papel del inglés con fines específicos, más concretamente de carácter científico-técnico en el ámbito académico y profesional. A partir de nuestra experiencia en el aula, nuestra hipótesis de trabajo ha consistido en explorar hasta qué punto puede un proyecto como éste diagnosticar las dificultades con las que se encuentran los estudiantes al hacer una presentación académica.
In this paper we show the empiric research we carried out in the academic year 2013-14. We intend to emphasize the role of English for Specific Purposes (ESP) and more concretely English for Occupational Purposes in the professional and academic field. From our experience in the classroom, our working hypothesis was to determine to what extent can a project like this help diagnose the main problems students meet when they do an academic presentation.
URI: http://hdl.handle.net/10553/15515
ISSN: 1133-1127
DOI: 10.1400/229697
Source: LFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-. ISSN 1133-1127. e-ISSN 2340-8561 n. 20, 2014
Appears in Collections:LFE, Rev. leng. fines específ. n.20, 2014 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (229,83 kB)
Show full item record

Page view(s)

5
checked on Nov 29, 2020

Download(s)

8
checked on Nov 29, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.