Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/14140
Title: | Análisis, diseño y desarrollo de un videojuego en 2D con perspectiva top-down | Authors: | Bolaños Frasquet, Iraya | Director: | Trujillo-Pino, Agustín Rivero Pérez, Adrián |
UNESCO Clasification: | 120317 Informática | Keywords: | Videojuego Fases Desarrollo Motores Unity |
Issue Date: | 2015 | Abstract: | En este proyecto la alumna ha desarrollado la demo jugable de un videojuego en 2D con perspectiva top-down. El juego transcurre en un zoológico, con un mono como protagonista, y el objetivo del mismo es lograr escapar al tiempo que se evita a los empleados del zoo. Para conseguir huir, el jugador tendrá que obtener algunos objetos y liberar a otros animales. En la propia demo se pueden consultar los controles y las distintas opciones disponibles. Para la creación del juego se ha utilizado el motor de juegos Unity 5 (edición personal) y recursos obtenidos de diversas fuentes de contenido gratuito. In this project the student has developed the playable demo of a game in 2D top-down perspective. The game takes place in a zoo and it's protagonist is a monkey. The objective is to escape from the zoo while avoiding the zookeepers and to achieve this the player will have to get some items and free other animals. In the game itself, the player can consult the controls and the different available options. To develop this demo it was used the game engine called Unity 5 (personal edition) and resources from several free content sources. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/14140 | Rights: | by-nc-nd |
Appears in Collections: | Trabajo final de grado |
Page view(s)
26
checked on Mar 8, 2021
Download(s)
2,364
checked on Mar 8, 2021
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.