Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/14023
Title: La formación permanente del profesorado: análisis y sentido
Authors: Díaz Negrín, María Elena
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Formación permanente
Necesidad
Utilidad
Satisfacción
Innovación, et al
Issue Date: 2014
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Hemos entrado en una sociedad que exige de los profesionales de la educación una permanente actividad de formación y aprendizaje. Una formación que debe ir acorde con los cambios que esa sociedad está demandando. Unos cambios que deben llevar a replantear el trabajo de los profesores en el aula y la escuela, que conduzcan a una estructura escolar más flexible y adaptada a las posibilidades y necesidades individuales del alumnado. Para que estos cambios se gesten, la formación del profesorado debe estar diseñada para tal fin.
We have entered a society that requires a permanent activity of training of teaching professionals. Training must be consistent with the changes that society is demanding. A few changes that should lead to rethink the work of teachers in the classroom and the school, leading to a school structure more flexible and adapted to the individual needs of students and the possibilities. To make these changes is gesten, teacher training must be designed for this purpose.
URI: http://hdl.handle.net/10553/14023
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.23, 20142, p. 53
Appears in Collections:Guiniguada. 3ª Etapa.n.23, 2014 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (87,72 kB)
Show full item record

Page view(s)

81
checked on Jun 22, 2021

Download(s)

1,040
checked on Jun 22, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.