Title: Rugby, self-efficacy and prosocial behaviour: evidence from the italian "rugby project for schools"
Authors: Parise, Miriam
Pagani, Ariela
Cremascoli, Veronica
Iafrate, Raffaela
UNESCO Clasification: 61 Psicología
Issue Date: 2015
Journal: Revista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte 
Abstract: This study examined the effectiveness of a school-based rugby introductory training course (“Rugby Project For Schools”) in a sample of one hundred and three Italian adolescents, sixty-three attending the program (rugby group), and forty not taking part in the project (control group).
Este estudio ha examinado los efectos de un curso introductorio de formación sobre el rugby en la escuela (“Proyecto rugby para las escuelas”) tomando en consideración una muestra de ciento tres adolescentes italianos, de los cuales sesenta y tres atendieron el programa (grupo rugby), y cuarenta no tomaron parte en el proyecto (grupo de control).
URI: http://hdl.handle.net/10553/12950
ISSN: 1886-8576
Source: Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Servicio de Publicaciones, 2015 . Vol. 10, n. 1. ISSN 1886-8576
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2015. v.10, n.1 
Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0537108_20151_0006.pdf181,59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

1
checked on Nov 9, 2019

Download(s) 50

1
checked on Nov 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.