Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/12940
Title: Práctia de actividade física como fator potenciador de vaiáveis psicológicas e rendimento escolar de alunos do ensino primário
Other Titles: Practice of physical activity as a factor enhancer of psychological variables and school performance of students of primary school
La práctica de la actividad física como factor potenciador de variables psicológicas y rendimiento escolar de estudiantes de la escuela primaria
Authors: Lobo, Raquel
Batista, Marco
Cubo Delgado, Sixto
UNESCO Clasification: 61 Psicología
Keywords: Actividad física
Autoconcepto
Autoestima
Rendimiento Escolar
Physical Activity, et al
Issue Date: 2015
Journal: Revista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte 
Abstract: Este estudo teve como objetivo verificar se a prática de atividade física tem relação com o rendimento escolar, autoconceito e autoestima em alunos do ensino primário, sendo o autoconceito multifacetado, incluindo domínios específicos.
This study aimed to verify if physical activity is related to school performance, self-concept and self-esteem in primary school students, with the multifaceted self-concept, including specific areas.
Este estudio tuvo como objetivo determinar si la actividad física se relaciona con el rendimiento escolar, el autoconcepto y la autoestima en los estudiantes de la escuela primaria, siendo el autoconcepto multifacético, incluyendo dominios específicos.
URI: http://hdl.handle.net/10553/12940
ISSN: 1886-8576
Source: Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte [ISSN 1886-8576], v. 10 (1), p. 85-93, (2015)
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2015. v.10, n.1 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (243,36 kB)
Show full item record

Page view(s)

30
checked on Sep 3, 2022

Download(s)

19
checked on Sep 3, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.