Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/128266
Título: AI-based Practical Approach to the Development of the Digital Competencies of Educators
Autores/as: Galante Sempere, David 
Alonso Hernández, Jesús Bernardino 
Clasificación UNESCO: 3325 Tecnología de las telecomunicaciones
580302 Preparación de profesores
580101 Medios audiovisuales
Palabras clave: Digital Competencies of Educators
Education
Educational Innovation
Artificial Intelligence
ChatGPT-4, et al.
Fecha de publicación: 2023
Editor/a: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) 
Conferencia: X Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2023) 
Resumen: This paper presents a methodology for the application of Artificial Intelligence (AI) in higher education as a virtual assistant to contribute to the development of the Digital Competencies of Educators (DigCompEdu). To achieve this, the contribution’s context is provided, including a general description of the various Competencies involved, a review of the most relevant state of the art proposals, and the identification of the Competencies in which the use of AI can contribute. Additionally, a series of practical examples are contextualized to demonstrate the usefulness and potential of AI and modern AI-based tools as virtual assistants for the development and improvement of the Digital Competencies of Educators.
URI: http://hdl.handle.net/10553/128266
ISBN: 978-84-09-51520-2
Fuente: Libro de Actas de las X Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 16 y 17 de noviembre de 2023, p. 61-68, (Noviembre 2023)
Colección:Actas de congresos
Adobe PDF (2,19 MB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.