Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/128266
Título: | AI-based Practical Approach to the Development of the Digital Competencies of Educators | Autores/as: | Galante Sempere, David Alonso Hernández, Jesús Bernardino |
Clasificación UNESCO: | 3325 Tecnología de las telecomunicaciones 580302 Preparación de profesores 580101 Medios audiovisuales |
Palabras clave: | Digital Competencies of Educators Education Educational Innovation Artificial Intelligence ChatGPT-4, et al. |
Fecha de publicación: | 2023 | Editor/a: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) | Conferencia: | X Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2023) | Resumen: | This paper presents a methodology for the application of Artificial Intelligence (AI) in higher education as a virtual assistant to contribute to the development of the Digital Competencies of Educators (DigCompEdu). To achieve this, the contribution’s context is provided, including a general description of the various Competencies involved, a review of the most relevant state of the art proposals, and the identification of the Competencies in which the use of AI can contribute. Additionally, a series of practical examples are contextualized to demonstrate the usefulness and potential of AI and modern AI-based tools as virtual assistants for the development and improvement of the Digital Competencies of Educators. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/128266 | ISBN: | 978-84-09-51520-2 | Fuente: | Libro de Actas de las X Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 16 y 17 de noviembre de 2023, p. 61-68, (Noviembre 2023) |
Colección: | Actas de congresos |
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.