Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/115439
Title: Didactics of grammar: an experience with peer tutors in a virtual modality
Other Titles: Didáctica de la gramática: una experiencia con tutores pares en modalidad virtual
Authors: Valdés León, Gabriel Sebastián 
Ortiz Olivares, Marcelo
Calcagno, Tania
Katzenberg, Pía
Díaz, Sasha
Román, Javiera
UNESCO Clasification: 5705 Lingüística sincrónica
5801 Teoría y métodos educativos
580101 Medios audiovisuales
Keywords: Grammar didactics
Grammar teaching
Peer tutors
Virtual teaching
Didáctica de la gramática, et al
Issue Date: 2022
Journal: Sinergias educativas
Abstract: This paper aims to investigate the pedagogical potential of a didactic sequence for teaching grammar in virtual mode with the support of peer tutors in a course for future language teachers. The research, designed as a case study with pre- and post-test measurement, analyzes the academic performance of two parallel sections of the course Morphosyntax I, one of which had the implementation of a didactic module designed and implemented with the support of peer tutors in virtual modality. The main results show that, although the academic results between one section and the other do not show significant differences, the analysis shows that the course that was supported by tutors showed less dispersion in performance, a lower failure rate and a greater mastery of previous content, while the section taught exclusively by the teacher showed a better performance in the acquisition of new content.
El presente trabajo se propone indagar en el potencial pedagógico de una secuencia didáctica para la enseñanza de la gramática en modalidad virtual con el apoyo de tutores pares en un curso para futuros profesores de lengua. La investigación, diseñada como un estudio de caso con medición de pre y postest, analiza el rendimiento académico de dos secciones paralelas del curso Morfosintaxis I, uno de los cuales contó con la implementación de un módulo didáctico diseñado e implementado con el apoyo de tutores pares en modalidad virtual. Dentro de lo principales resultados se destaca que, si bien el resultado académico entre una y otra sección no presenta diferencias significativas, el análisis de este da cuenta de que el curso que contó con el apoyo de tutores presenta menor dispersión en su rendimiento, menor tasa de reprobación y un mayor dominio de contenidos previos, mientras que la sección a cargo exclusivamente del docente evidenció un mejor desempeño en la adquisición de nuevos contenidos.
URI: http://hdl.handle.net/10553/115439
ISSN: 2661-6661
DOI: 10.37954/se.v7i1.330
Source: Sinergias Educativas [2661-6661], Vol 7, No 1 (Año 2022), p. 76-84
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (288,32 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.