Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/11320
Title: Aprendizaje integrado de contenidos de Geología con segunda lengua extranjera: aproximación al vulcanismo en 2º ESO
Authors: Garcia-Senin, Stephanie
Director: Perez-Torrado, Francisco-Jose
UNESCO Clasification: 2506 Geología
5801 Teoría y métodos educativos
Keywords: E-learning
ICT
Foreign Language
CLIL Programme
Geology
Volcanism
Issue Date: 2013
Abstract: El interés generado en la comunidad educativa hacia la nueva metodología AICLE de cara a un aprendizaje de idiomas más adaptado a la realidad de nuestra sociedad, ha creado una expectativa en nuestro centro de enseñanza, el Lycée Français René Verneau. En el presente trabajo se muestran los resultados obtenidos de la inclusión de una segunda lengua extranjera mediante metodología AICLE, en un estudio realizado con el alumnado y sus respectivos padres y madres de 2º de la ESO. Ninguna consecuencia negativa fue observada y destacan los beneficios de dicha metodología.
The interest generated in the educational community concerning the new methodology CLIL facing a language learning most suited to the reality of our society has created an expectation in our school center, the Lycée Français René Verneau. This paper shows the results obtained in a study from of the inclusion of a second foreign language using CLIL methodology in 2ºESO students» and their parents. No negative results were observed and numerous benefits can be highlighted regarding this methodology.
Description: Máster de Formación del Profesorado en Educación Secundaria, Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas
URI: http://hdl.handle.net/10553/11320
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Trabajo final de máster
Thumbnail
Garcia-Senin_2013
Adobe PDF (1,34 MB)
Show full item record

Page view(s)

16
checked on Feb 28, 2021

Download(s)

17
checked on Feb 28, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.