Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/112780
Title: Mejorar el nivel de alemán en el instituto: una investigación en el Máster del Profesorado
Other Titles: Improving the German Level at Secondary Schools: A Research in the Master of Teaching
Authors: De Luxán Hernández, Lía 
Santana Sosa, Naomi del Carmen
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: Alemán
1º y 4º de Educación Secundaria Obligatoria
Nivel
Evaluación
German, et al
Issue Date: 2021
Publisher: Adaya Press
Conference: CIVINEDU 2021. 5th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation, 29-30 septiembre
Abstract: En esta comunicación se expone un trabajo de investigación que se propone en la asignatura Aprendizaje y enseñanza de otras lenguas extranjeras: alemán del Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. La actividad consiste en estudiar el status quo de este idioma en los institutos de Gran Canaria, así como evaluar el nivel de alemán, aunque prestando especial atención a 1º y 4º de la E.S.O. Los alumnos diseñan un experimento (o actividad de evaluación), que debe ser el mismo tanto para el curso inferior como para el superior de la educación secundaria obligatoria. Se llega a las conclusiones de que no se le presta la suficiente atención a este idioma, de que no se alcanzan en secundaria los objetivos propuestos y de que no hay una diferencia sustancial de nivel en 4º con respecto a 1º
This communication presents a research project, which is proposed in the subject Learning and Teaching of other languages: German of the Master’s Degree in Teacher Training for Compulsory Secondary Education and Baccalaureate, Vocational Training and Language Teaching at the University of Las Palmas de Gran Canaria. This activity consists of studying the status quo and the German level at secondary schools of Gran Canaria, yet paying special attention to 1st and 4th E.S.O. The students design an evaluation task for both the lower and upper grades of secondary education. It is concluded that not enough attention is being paid to this language, that the proposed objectives are not achieved and that there is no substantial difference in the German level in 4th grade compared to 1st grade.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112780
ISBN: 978-84-124511-1-5
Source: Conference proceedings CIVINEDU 2021 / REDINE, p. 567-569
Appears in Collections:Actas de congresos
Adobe PDF (187,04 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.