Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/112050
Title: Historia y didáctica de las matemáticas
Authors: Hernández Suárez, Víctor Manuel 
Hernández Suárez, Rosa María
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
12 Matemáticas
Keywords: Historia de las matemáticas
Didáctica
Enseñanza y aprendizaje
History of mathematics
Didactics, et al
Issue Date: 2021
Publisher: Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Abstract: La historia de las matemáticas suministra a los docentes una perspectiva más general de la materia y una formación científica más profunda. Las aportaciones que hace la historia de las matemáticas a la enseñanza son numerosas y dependen de muchas variables. Así, es necesario que el profesorado investigue y tenga una adecuada formación en historia de las matemáticas. Además, se requieren materiales didácticos adecuados que nos liberen de las anécdotas simples exentas de contenido matemático. La historia nos ofrece múltiples posibilidades de utilización en el aula y nos muestra que es una herramienta excelente para mejorar la enseñanza y aprendizaje de esta materia y para fomentar la educación general de los alumnos y alumnas. Asimismo, el conocimiento de la evolución histórica de los conceptos matemáticos potenciará la enseñanza y aprendizaje de esta materia en todos los niveles educativos.
The history of mathematics provides teachers with a more general perspective on the subject and a deeper scientific background. The contributions that the history of mathematics makes to teaching are numerous and depend on many variables. Thus, it is necessary for teachers to investigate and have adequate training in the history of mathematics. In addition, adequate teaching materials are required to free us from simple anecdotes devoid of mathematical content. History offers us multiple possibilities of use in the classroom and shows us that it is an excellent tool to improve the teaching and learning of this subject and to promote the general education of students. Also, knowledge of the historical evolution of mathematical concepts will enhance the teaching and learning of this subject at all educational levels.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112050
ISBN: 978-84-9042-416-2
DOI: 10.20420/1656.2021.430
Source: La investigación acompañando a la vida. Estudios en Homenaje a Emigdia Repetto Jiménez / Pastora Calvo Hernández, Víctor Manuel Hernández Suárez y Juana Rosa Suárez Robaina (coords.), p. 393-409
Appears in Collections:Capítulo de libro
Adobe PDF (453,87 kB)
Show full item record

Page view(s)

268
checked on Nov 5, 2022

Download(s)

128
checked on Nov 5, 2022

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.