Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/10227
Title: Implicaciones metodológicas de la autonomía en el aprendizaje lingüístico
Authors: Ramón Molina, Elisa 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Autonomía
Aprendizaje lingüístico
Responsabilidad
Motivación
Issue Date: 2011
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Este artículo analiza las implicaciones metodológicas de la autonomía en el aprendizaje de una lengua, y concretamente el papel que desempeñarán el profesor y el alumno. La autonomía requiere un profesor que facilite, oriente, y ayude al alumno en su proceso de aprendizaje, y un alumno que desempeñe un papel activo y se responsabilice de su aprendizaje. También se estudia la importancia de la motivación y actitud del alumno a la hora de enfrentarse al aprendizaje de una lengua extranjera de una forma autónoma.
This article analizes the methodological implications of the autonomy in the process of language learning, and it explains the role of the teacher and the student. Autonomy requires a teacher who facilitates, monitors and counsels the students in their learning process, and on the other hand, an active learner responsible for his learning. Besides, the text studies the importance of the language learner’s motivation and attitude towards an autonomous foreign language learning.
URI: http://hdl.handle.net/10553/10227
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984 [ISSN 0213-0610], n. 20, 2011, p. 151-176
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.20, 2011 
Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0235347_00020_0009.pdf153,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

6
checked on Dec 7, 2019

Download(s)

15
checked on Dec 7, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.