Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/10222
Title: Como pez en el agua, una propuesta didáctica a partir del análisis de la imagen publicitaria
Other Titles: Like Fish In The Water, A Didactic Proposal From The Analysis Of The Advertising Imagery
Authors: Yuste Alonso, Ruth Zenaida 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Docencia
ELE
Imagen
Publicidad
Issue Date: 2011
Journal: El Guiniguada 
Abstract: En la docencia de lenguas extranjeras, las imágenes suelen pasar desapercibidas, quedando relegadas a un segundo plano por carecer aparentemente de relevancia lingüística. Sin embargo, las imágenes en general, y las publicitarias en particular, poseen un potente trasfondo verbal, por lo que no están exentas de capacidad comunicativa. La propuesta didáctica Como pez en el agua pretende mostrar la viabilidad de la imagen publicitaria como recurso pedagógico y cómo a partir de su análisis en el aula se pueden desarrollar no solo competencias y destrezas comunicativas, sino también un espíritu analítico y crítico sumamente útil en la sociedad de hoy.
Imagery goes often unnoticed in teaching foreign languages, as it is considered apparently irrelevant from a linguistic perspective. However, images in general, and advertising images in particular, have a powerful verbal background, and thus, are not exempted from being communicative. The pedagogical proposal Como pez en el agua tries to demonstrate the viability of advertising imagery as a pedagogical instrument and how its classroom analysis can develop communicative competences and skills as well as a useful critical, analytical spirit in today's society.
URI: http://hdl.handle.net/10553/10222
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984 [ISSN 0213-0610], v. 20, 2011, p. 197-214
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.20, 2011 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (185,38 kB)
Show full item record

Page view(s)

2
checked on May 23, 2020

Download(s)

11
checked on May 23, 2020

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.